Snart under 100-strecket & tredje trimestern!

101 dagar kvar till beräknad förlossning. På söndag når jag ett nytt delmål; går under 100-dagarsstrecket och påbrjar den tvåsiffriga väntan! Inte nog med att jag går över till tvåsiffrigt, jag träder in i min tredje och SISTA trimester också!

Dagarna flyter på, fredag känns inte som fredag längre utan mer som vilken dag som helst. Tråkigt. Jag kommer aldrig, i hela mitt liv att klara av att gå hemma och vara utan jobb. Det blir ju såklart skillnad sedan när min älskling kommer och jag är mammaledig, då har jag ju ett jobb hemma :)

Jag har börjat få det jobbigt med andningen nu också, magen växer ju högre upp och blir tyngre så det är helt naturligt men ganska jobbigt. Jag som hatar att inte få tillräckligt med luft kan få nästan panikattacker ibland och undra om det kommer bli ännu värre längre fram eller om det mattas av eller jag kanske till och med vänjer mig? Kissnödig är jag alldeles för ofta, tror knappt blåsan rymmer ett normalstort dricksglas ibland alltså! :) Foglossningen har jag ju redan tjatat ihjäl mig om - och den blir tyvärr inte bättre utan tvärtom. Trött kan jag vara men inte i närheten av hur det var i början av graviditeten, huja! Snacka om komatillstånd :). Hungrig ofta men med all rätt med tanke på att jag inte kan äta mina stora mölar-portioner längre, magen rymmer inte mycket mat på en och samma gång om man säger så. Så känns som man äter ihjäl sig för det känns ju inte som portionerna är så små som dem faktiskt är. Sammandragningar har jag titt som tätt - kroppen förbereder sig tydligen för vad som komma skall! Det är lite obehagligt men gör inte ont, allt drar ihop sig och magen blir stenhård. Tydligen känns det lite som massage för bebis. Om cirka en månad kommer vi bli inbjudna till föräldragrupp, dit längtar jag verkligen! Annars så har jag börjat älska min gravidmage, trots att naveln snart är obefintlig så känner jag mig naturligt vacker. Detta kan tyvärr inte sägas alla dagar då jag kan ha hemska dagar då allt känns skit - hormonerna är verkligen inget att leka med! ;) Det är häftigt att följa allt som händer på så kort tid med och i kroppen - speciellt att känna att bebis växer sig större för varje dag och börjar få det ganska trångt där inne! Jag tycker INTE om när bebis lägger sig på tvären i magen, då trycker det något fruktansvärt eftersom jag inte är så bred av mig. Lilla hjärtat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0