Välbehövliga julklappar

Fick en riktigt bra julafton igår. Först mys hos mamma med en del av släkten och sedan mys hos pappa med en del av släkten. Åt på tok för mycket, magen sa såklart ifrån - slutade med hemskt illamående och det fortsätter även idag.. En orolig mage alltså. Usch. Julmat + graviditet + känslig mage = not a good combo! Men man lär ju sig aldrig vissa saker.. Så är det bara.

Fick jättebra julklappar i år, så tacksam alla fina för det! Mamma och M hade köpt nästan allt i Emma S serien med hudvårdsprodukter till ansikte, som jag ju använt ett tag men inte haft allt plus att allt var slut i princip. Brorsan kom med den sista kompletterande ögoncrémen så nu kanske mitt ansikte kan få tillbaka sin fantastiska hy igen! YAY! :) Fick även en ljuuvlig duschgel av brorsan och hans J, från body shop och den är helt ekologisk, allergitestad och tvålfri! Där skrek min kropp av glädje ännu en gång. Skönt att ens familj tänker extra på en nu när man känner sig gravid och allmänt ful :) Av sötaste lillebror fick jag en jättefin tomte, eftersom han vet att jag är galen i julen och julpynt så prickade han helt rätt med en tomte jag tittat på själv utan att köpa den. Fick även en jättefin duk/julduk och två jultabletter och två presentkort på Ikea som förmodligen kommer spenderas på saker till trollet, vad annars? ;)

Jag har börjat bli väldigt noga med att smörja in mig med mandelolja eller babyolja över hela kroppen nu. Gör det direkt efter dusch och ska verkligen försöka smörja varje dag, det är ju extra viktigt nu eftersom jag har känslig hy i vanliga fall och lätt blir torr, vill inte behöva klia sönder hela kroppen när den tiden kommer! Och självklart är mandeloljan en extra kur för hudens elasticitet - vill försöka slippa massa bristningar i den mån det går, det är bara att försöka förebygga och hoppas på det bästa! Tror dock inte jag kommer komma undan, men jag kanske åtminstone gör så det inte blir så mycket.

Att ta hand om sig är viktigt. Jag tycker det är extremt viktigt att vara välvårdad och verkligen ta hand om sig själv och sin kropp. Jag känner mig aldrig så fräsch som jag gör efter en ordentlig rengöring och insmörjning - utan smink! Det gör jag nu, känner mig ren och fräsch och det gör att man känner sig piggare. Älskar att det står söta små texter på alla Emma S produkter, tips och råd och andra söta ord som ger en lite egoboost! Tror jag ska in och kolla på SPA-weekends nu, vi pratade om att kanske ta en snart istället för julklapp till varandra :)


Nog längtar man till sommar och sol alltid... Speciellt nu när trollet ska komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0