Besök hos barnmorskan

Idag testjobbade jag efter 5 dagar hemma, sjukskrev mig torsdag och fredag och var ledig lördag-måndag. Ryggen kändes mycket bättre igår, hade tagit det riktigt lugnt dessa dagar - bortsett från långpromenaden jag tog på fredagen som jag fick ångra hela kvällen. Smärta! :( Men nu efter en dag med jobb så ligger jag här på soffan med ont. Dumma foglossning! Varför drabba just mig då? Jag som VILL jobba. Kan det inte drabba dem då som inte vill jobba och bara gå hemma? Nejdå, såklart inte.

Nåväl, har världens bästa barnmorska iallafall, som tar allt på så stort allvar. Jag ska ringa sjukgymnast så jag kan få hjälpmedel och träningshjälp. Jag ska träffa läkaren redan på torsdag för hon trodde inte att jag kommer kunna jobba eftersom mitt jobb är tungt, men eventuellt så kan vi kanske börja och testa med sjukskrivning 50% och se om det funkar. Hoppas det kan fungera, men jag gör allt för att bebis ska trivas där inne i magen och det gör h*n ju inte om mamma mår dåligt såklart. Så allt för mitt lilla troll! Om jag så ska behöva gå hemma och dra benen efter mig. Kanske kan få en hel del gjort då.. Eller nej just det - får ju inte ens dammsuga längre som barnmorskan sa till mig idag.

Utöver foglossning så såg allt PERFEKT ut, tack och lov! Fick lyssna på bebis hjärta - det slog så fort och så högt så vi blev chockade över hur tydligt det kunde låta :) Mycket bra lät det så det lugnade mig lite eftersom jag kan bli orolig vissa dagar när jag känner mindre rörelse i magen, men det var inget alls att oroa sig över. Viktuppgången såg perfekt ut också - jag som nojade över det OCKSÅ! (Nojar jag över precis allt nu? Kan ju nästan tro så..) Likaså blodtryck (125/60) blodvärde (121) och blodsocker (5,9) efter att precis ha slängt i mig en banan.

Nu ska jag nog göra mig iordning för kvällen och krypa ner i sängen och se på tv. Är redan supertrött fast klockan bara är knappt sju så lär väl inte se många minuter på tv innan jag sover! Men sömn är något jag behöver mycket av - vaknar ju stup i kvarten av en tjockismage som hela tiden är ivägen! :) Min älskade tjockismage... :)


(inte jag på bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0